Na polskich drogach widzimy coraz więcej pojazdów samochodowych, tych osobowych, które są napędzane gazem LPG – jest to uzasadnione względami ekonomicznymi, bowiem ceny gazu na stacjach nie przekraczają ostatnio 2,40 za litr, co jest bardzo konkurencyjne dla cen benzyny czy oleju napędowego. Już na LPG jeździ w Polsce ponad półtora miliona samochodów osobowych, jak widzimy statystyki, ciągle tych pojazdów przybywa, ostatnio niektóre firmy samochodowe nawet w nowych fabrycznie samochodach instalują właśnie instalacje LPG.

 

Wiele jest głosów mówiących o tym, że paliwo gazowe LPG szkodzi silnikom, które są przecież fabrycznie przystosowane do pracy na benzynie – jest w tym na pewno część prawdy, bowiem zasilanie klasycznego silnika benzynowego gazem LPG powoduje na przykład wyższą temperaturę mieszanki, co automatycznie ma bez wątpienia wpływ na żywotność takiego silnika. Jednak jest też i druga prawda – większość silników benzynowych, jeśli jest odpowiednio serwisowana, może przez długie lata pracować na gazie jako paliwie, bez specjalnego uszczerbku.