Podczas jazdy samochodem mogą się w trasie zdarzyć różne rzeczy, jeśli chodzi o awarie pojazdu – nawet regularnie dokonywane przeglądy pojazdu, jego mechaniki – nie dają 100 procentowej pewności, że któryś z układów nie ulegnie właśnie awarii w najmniej spodziewanych okolicznościach i czasie. Najgorzej jest, kiedy taka awaria dopada nas w środku podróży, kiedy mamy jeszcze wiele kilometrów do przejechania, do załatwienia bardzo ważne sprawy, zaś holowanie przez setki czy dziesiątki nawet kilometrów naszego pojazdu to automatycznie wysokie koszty.

 

Dosyć częsta awaria jest uszkodzenie układu chłodzenia silnika – możemy to stwierdzić, kiedy zauważymy, iż spod maski wydobywa się nam para, zaś wskaźnik temperatury silnika, jeśli jest sprawny, wykazuje duże wartości. Trzeba wówczas zatrzymać się w bezpiecznym miejscu, sprawdzić, czy jest widoczny wyciek, a jeśli nie możemy stwierdzić miejsca tego wycieku, należy wlać do zbiorniczka wyrównawczego co najmniej że 2 litry wody – dobrze jest zawsze wozić trochę wody w pojeździe. Jeśli zauważymy wówczas miejsce wycieku wody, należy chociaż prowizorycznie załatać tą dziurę – czy to taśmą klejąca, czy też w inny sposób.